R6
Trasa s popisem

Praha – Karlovy Vary – Cheb – Německo

  • Praha – dálniční křižovatka Praha-Řepy R1–R6
    • návaznost
      • R1: Pražský okruh
      • D1: Brno – Vyškov – (Hulín – Přerov – Lipník n. B.) – Bělotín – (Ostrava – Polsko)
      • (D3: Tábor – České Budějovice – Rakousko)
      • R4: Příbram – (Nová Hospoda I/20)
      • D5: Plzeň – Německo
      • R6: (Karlovy Vary) – Cheb – (Německo)
      • R7: Slaný – (Chomutov)
      • D8: Lovosice – (Ústí n. L. – Německo)
      • D11: Hradec Králové – (Trutnov – Polsko)
  • Nové Strašecí
  • přerušení (Nové Strašecí – Karlovy Vary)
  • Karlovy Vary
  • přerušení (Karlovy Vary – Kamenný Dvůr)
  • Kamenný Dvůr
  • Cheb
  • přerušení (Cheb – hranice s Německem)
Délka rychlostní silnice
  • 168 km (39 km v provozu, 3 km v provozu jako čtyřpruhová I/6, 126 km v přípravě)
Mapy
Fotogalerie
Video
Intenzita dopravy
  • 13 tis. aut./24 h u Kladna (2005)
  • 17 tis. aut./24 h u Chebu (2005)
Kategorie
  • Praha – Pavlov: R 24,5/120
  • Pavlov – Nové Strašecí: R 24,5/100
  • Nové Strašecí – Karlovy Vary: R 25,5/100
  • Karlovy Vary, průtah: S 22,5/80, MS 20/80
  • Karlovy Vary, západ: MS 20/60, R 24,5/90, R 24,5/100
  • Jenišov – hranice s Německem: R 24,5/100
Přílohy

Vývoj rychlostní silnice

Z celé délky budoucí R6 jsou v provozu pouze tři kratší úseky. V letech 1985 a 1986 byly zprovozněny úseky Kamenné Žehrovice – Kačice a Kačice – Nové Strašecí, k nimž v roce 1994 přibyla stavba Velká Dobrá – Kamenné Žehrovice a v roce 2002 stavba Pavlov – Velká Dobrá. Celý úsek Pavlov – Nové Strašecí je dlouhý 21,9 km.

Dne 28. 11. 2006 byl zprovozněn v polovičním a 26. 10. 2007 v celém profilu 5,5 km dlouhý západní průtah Karlovými Vary, který navazuje na již v roce 1992 zprovozněný, avšak jako rychlostní silnice neoznačený, východní průtah městem.

Posledním úsekem, který je v rámci R6 již v provozu, je 7 km dlouhý obchvat města Chebu, který se stavěl v letech 1997 – 2000 a výrazně odlehčuje dopravě v Chebu. Od západního konce obchvatu až do Německa byla R6 mezi lety 1993 – 1997 postavena v polovičním profilu. Na východní konec obchvatu navazuje 4,5 km dlouhá stavba Kamenný Dvůr – křižovatka Y, zprovozněná 22. 11. 2003.

Novinky z R6 – archiv informací ze stránky Novinky

Jednotlivé stavby

Praha – Pavlov

  • délka: 10,380 km
  • kategorie: R 24,5/120
  • MÚK: Jeneč
  • zahájení výstavby: 21. 7. 2005
  • zprovoznění: 19. 12. 2008
  • předpokládaná realizace: březen 2005 – březen 2010

Stavba spojila u Pavlova provizorně končící R6 s Pražským okruhem R1 na dálniční křižovatce v Praze-Řepích. Tento úsek bude vůbec nejzatíženější v trase rychlostní silnice R6. Stavba ovšem nebyla zahájena v roce 2003, jak bylo původně plánováno, protože její realizace nebyla finančně pokryta. Start výstavby v září 2004 nebyl opět dodržen, a to i přesto, že v této době byla stavba zcela připravena a bylo zajištěno i financování. Výstavba totiž byla blokována odvoláním jednoho z účastníků výběrového řízení. Tento spor skončil v lednu 2005 a stavba byla zahájena v červenci 2005. Koncem roku 2008 byla stavba uvedena do provozu, budou zde však po určitou dobu zavedena omezení provozu, související s dokončováním stavby.

Pavlov – Velká Dobrá

  • délka: 5,700 km
  • kategorie: R 24,5/100
  • výjezdy: Unhošť (km 12)
  • zahájení výstavby: květen 1999

Stavba byla rozdělena na dvě části:

  • Pavlov – Pletený Újezd, délky 2,900 km, zprovozněna v polovičním profilu v červnu 2001 a v celém profilu 1. 6. 2002
  • Pletený Újezd – Velká Dobrá, délky 2,800 km, zprovozněna v polovičním profilu na podzim 2000 a v celém profilu 20. 6. 2001

Velká Dobrá – Kamenné Žehrovice

  • délka: 6,400 km
  • kategorie: R 24,5/100
  • výjezdy: Velká Dobrá (km 16)
  • zahájení výstavby: listopad 1992
  • zprovoznění: 5. 10. 1994

Kamenné Žehrovice – Kačice

  • délka: 3,300 km
  • kategorie: R 24,5/100
  • zprovoznění: v polovičním profilu 1985, v celém profilu 1986

Kačice – Nové Strašecí

  • délka: 6,500 km
  • kategorie: R 24,5/100
  • výjezdy: Kačice (km 26), Nové Strašecí (km 32)
  • zprovoznění: v polovičním profilu 1984, v celém profilu 1985

Nové Strašecí – Řevničov

  • délka: 5,550 km
  • kategorie: R 25,5/100
  • předpokládaná realizace: březen 2011 – říjen 2013

Součástí stavby je 5 mostů i doprovodná komunikace celkové délky 2,67 km. Na stavbu bylo vydáno kladné stanovisko MŽP. Byla zpracována dokumentace pro územní rozhodnutí. Bylo vydáno územní rozhodnutí. Na stavbu se zpracovává podrobný geotechnický průzkum a byla zpracována dokumentace pro stavební povolení. Náklady na stavbu jsou plánovány na 1,007 miliardy korun.

Řevničov, obchvat

  • délka: 4,200 km
  • kategorie: R 25,5/100
  • MÚK: Řevničov
  • předpokládaná realizace: říjen 2010 – srpen 2011

Součástí stavby je 7 mostů i doprovodná komunikace celkové délky 1,57 km. Na stavbu bylo vydáno kladné stanovisko MŽP. Byla zpracována dokumentace pro územní rozhodnutí. Bylo vydáno územní rozhodnutí. Na stavbu je zpracována dokumentace pro stavební povolení. Byla zahájena majetkoprávní příprava. Náklady na stavbu jsou plánovány na 898 milionů korun.

Krupá, přeložka

  • délka: 6,450 km
  • kategorie: R 25,5/100
  • MÚK: Krupá
  • předpokládaná realizace: březen 2010 – říjen 2012

Součástí stavby je 5 mostů i doprovodná komunikace celkové délky 1,56 km. Na stavbu bylo vydáno kladné stanovisko MŽP. Byla zpracována dokumentace pro územní rozhodnutí. Bylo vydáno územní rozhodnutí. Na stavbu je zpracována dokumentace pro stavební povolení. Byla zahájena majetkoprávní příprava. Náklady na stavbu jsou plánovány na 1,402 miliardy korun.

Hořesedly, přeložka

  • délka: 9,200 km
  • kategorie: R 25,5/100
  • MÚK: Kněževes
  • předpokládaná realizace: březen 2012 – červen 2015

Součástí stavby je 13 mostů i doprovodná komunikace. Na stavbu bylo vydáno kladné stanovisko MŽP. Byla zpracována dokumentace pro územní rozhodnutí. Náklady na stavbu jsou plánovány na 1,904 miliardy korun.

Hořovičky, obchvat

  • délka: 5,194 km
  • kategorie: R 25,5/100
  • MÚK: Jesenice
  • předpokládaná realizace: březen 2013 – červen 2015

Součástí stavby je 9 mostů i doprovodná komunikace. Na stavbu bylo vydáno kladné stanovisko MŽP. Byla zpracována dokumentace pro územní rozhodnutí. Náklady na stavbu jsou plánovány na 1,075 miliardy korun.

Petrohrad (křižovatka s I/27) – Lubenec

  • délka: 8,766 km
  • kategorie: R 25,5/100
  • MÚK: Černčice
  • předpokládaná realizace: březen 2011 – prosinec 2013

Součástí stavby je 10 mostů i výstavba doprovodné komunikace v celkové délce 3,48 km. V říjnu 2002 bylo na stavbu vydáno kladné stanovisko MŽP. V září 2005 byla zpracována dokumentace pro územní rozhodnutí. V květnu 2008 bylo vydáno územní rozhodnutí, nyní se řeší odvolání. Náklady na stavbu jsou plánovány na 2,596 miliardy korun.

Lubenec, obchvat

  • délka: 8,200 km
  • kategorie: R 25,5/100
  • MÚK: Lubenec
  • předpokládaná realizace: prosinec 2010 – prosinec 2013

Součástí stavby je 10 mostů i výstavba doprovodné komunikace v celkové délce 1,46 km. V říjnu 2002 bylo na stavbu vydáno kladné stanovisko MŽP. V srpnu 2005 byla zpracována dokumentace pro územní rozhodnutí. Územní rozhodnutí nabylo právní moci 31. 8. 2007. V současné době jsou připravovány podklady pro výběrové řízení na zpracování dokumentace pro stavební povolení. Náklady na stavbu jsou plánovány na 1,730 miliardy korun.

Lubenec – Bošov

  • délka: 4,120 km
  • kategorie: R 25,5/100
  • MÚK: Bošov
  • předpokládaná realizace: květen 2009 – březen 2012

Součástí stavby jsou 3 mosty. V říjnu 2002 bylo na stavbu vydáno kladné stanovisko MŽP. V červenci 2005 byla zpracována dokumentace pro územní rozhodnutí. V prosinci 2006 nabylo právní moci územní rozhodnutí. V listopadu 2007 byla dodána dokumentace pro stavební povolení. V únoru 2009 bylo vydáno stavební povolení, ale ještě nenabylo právní moci. Náklady na stavbu jsou plánovány na 1,056 miliardy korun.

Bošov – Knínice

  • délka: 7,900 km
  • kategorie: R 25,5/100
  • MÚK: Knínice
  • předpokládaná realizace: červenec 2010 – červen 2013

Součástí stavby je 6 mostů i doprovodná komunikace Na stavbu bylo vydáno kladné stanovisko MŽP a byla zpracována dokumentace pro územní rozhodnutí, v současné době probíhá zpracování podkladů pro územní řízení. Cena stavby je 2,282 miliardy korun.

Knínice – Žalmanov

  • délka: 6,950 km
  • kategorie: R 25,5/100
  • MÚK: Bochov
  • předpokládaná realizace: červen 2010 – březen 2013

Součástí stavby je 9 mostů i doprovodná komunikace. Na stavbu bylo vydáno kladné stanovisko MŽP a byla zpracována dokumentace pro územní rozhodnutí, v současné době probíhá zpracování podkladů pro územní řízení. Cena stavby je 1,627 miliardy korun.

Žalmanov – Olšová Vrata

  • délka: 7,340 km
  • kategorie: R 25,5/100
  • MÚK: Žalmanov
  • předpokládaná realizace: březen 2011 – únor 2014

Součástí stavby je 6 mostů, ekodukt i doprovodná komunikace. Na stavbu bylo vydáno kladné stanovisko MŽP a byla zpracována dokumentace pro územní rozhodnutí, v současné době probíhá zpracování podkladů pro územní řízení. Cena stavby je 2,059 miliardy korun.

Olšová Vrata – Karlovy Vary

  • délka: 8,020 km
  • kategorie: R 25,5/100 a S 22,5/80
  • MÚK: Olšová Vrata, Drahovice (2×)
  • předpokládaná realizace: březen 2010 – únor 2013

Součástí je 13 mostů, ekodukt i doprovodná komunikace. Na stavbu bylo vydáno kladné stanovisko MŽP, zpracován předběžný geotechnický průzkum a dokumentace pro územní rozhodnutí. Bylo vydáno územní rozhodnutí. Probíhá zpracování dokumentace pro stavební povolení. Cena stavby je 1,836 miliardy korun.

Karlovy Vary, průtah, 1. etapa

  • délka: 2,760 km
  • kategorie: S 22,5/80, MS 20/80
  • výjezdy: Karlovy Vary-východ (km 123), Karlovy Vary-Rybáře (km 125)
  • zprovoznění: 1992

Stavba řeší převedení dopravy východní a střední částí Karlových Varů. Součástí stavby je most přes Ohři délky 263 m. Úsek není označen jako rychlostní silnice.

Karlovy Vary, západ, 2. stavba

  • délka: 5,183 km
  • kategorie: MS 20/60 (1,5 km), R 24,5/90 (1,9 km), R 24,5/100 (1,8 km)
  • výjezdy: Karlovy Vary-Rybáře (km 126), Karlovy Vary-Zlatý Kopeček (km 127), Karlovy Vary-západ (km 128), Jenišov (km 131)
  • zahájení výstavby: 14. 9. 2004
  • zprovoznění: 28. 11. 2006 v polovičním, 26. 10. 2007 v celém profilu

Jedná se závěrečnou stavbu průtahu Karlovými Vary, jejíž součástí je 12 mostů, z nichž nejvýznamnější jsou dvě estakády délky 478 a 523 m a železniční most na trati Cheb – Chomutov.

Jenišov – Nové Sedlo

  • délka: 4,437 km
  • kategorie: R 24,5/100
  • MÚK: Nové Sedlo
  • zahájení výstavby: 19. 2. 2008
  • předpokládané zprovoznění: květen 2010
  • předpokládaná realizace: únor 2008 – únor 2011

Součástí stavby je 9 mostů. Stavba západně navazuje na již provozovaný průtah Karlovými Vary. Cena stavby je 1,578 miliardy korun.

Nové Sedlo – Sokolov

  • délka: 7,482 km
  • kategorie: R 24,5/100
  • MÚK: Sokolov-východ, Sokolov-jih
  • předpokládané zahájení výstavby: leden 2009
  • předpokládané zprovoznění: prosinec 2011
  • předpokládaná realizace: únor 2009 – leden 2012

Na stavbu bylo vydáno kladné stanovisko MŽP a územní rozhodnutí. Byla zpracována dokumentace pro stavební povolení. Součástí stavby je 9 mostů a odpočívka. Technicky nejsložitější je nahrazení stávající dvoupruhové mostovky z předpjatého betonu u 296 metrů dlouhého obloukového mostu přes řeku Ohři ocelovou čtyřpruhovou o šířce 17,45 m (kategorie R 17,5/80) se zachováním spodní stavby mostu. V současné době probíhají jednotlivá stavební řízení, část stavebních povolení byla vydána. Problém ve stavebním řízení Ministerstva dopravy – připojení čerpací stanice u Transmotelu. Náklady na výstavbu jsou plánovány na 2,358 miliardy korun.

Sokolov – Tisová

  • délka: 5,394 km
  • kategorie: R 24,5/100
  • MÚK: Březová, Tisová
  • předpokládané zprovoznění: březen 2010
  • předpokládaná realizace: říjen 2008 – říjen 2011

Součástí stavby je 6 mostů i doprovodná komunikace v délce 3,15 km. Bylo vydáno kladné stanovisko MŽP a územní rozhodnutí. Byla zpracována dokumentace pro stavební povolení. V červnu 2008 bylo vydáno stavební povolení. Náklady na výstavbu jsou plánovány na 2,628 milardy korun

Tisová – Kamenný Dvůr

  • délka: 7,540 km
  • kategorie: R 24,5/100
  • MÚK: Kamenný Dvůr
  • zahájení výstavby: 4. 8. 2006
  • předpokládané zprovoznění: září 2009
  • předpokládaná realizace: srpen 2006 – červen 2010

Stavba, východně navazující na provozovaný úsek u Chebu, je charakteristická velkými mostními objekty (v celkovém počtu 8), o délce cca 2 000 m. Cena stavby je 2,418 miliardy korun.

Kamenný Dvůr – křižovatka Y

  • délka: 4,432 km
  • kategorie: R 24,5/100
  • výjezdy: Ondrava (km 159)
  • zahájení výstavby: březen 2001
  • zprovoznění: 22. 11. 2003

Cheb, obchvat, 2. stavba

  • délka: 7,053 km
  • kategorie: R 24,5/100
  • výjezdy: Jesenice (km 162), Cheb-východ (km 164)
  • zahájení výstavby: duben 1997
  • zprovoznění: 30. 10. 1999

Stavba zahrnuje i 525 m dlouhé přemostění řeky Ohře a železniční trati.

Cheb, obchvat, 1. stavba

  • délka: 8,900 km
  • kategorie: R 24,5/100
  • MÚK: Cheb-sever (km 169), Pomezí
  • zahájení výstavby: listopad 1993
  • zprovoznění: v polovičním profilu 31. 7. 1997

Úsek není označen jako rychlostní silnice.