D2

 Trasa s popisem

Brno – Břeclav – Slovensko

 

  • Brno – dálniční křižovatka Brno-jih D1–D2
    • návaznost
      • D1: Praha
      • D1: Vyškov – (Hulín – Přerov – Lipník n. B.) – Bělotín – (Ostrava – Polsko)
  • (Břeclav – dálniční křižovatka Břeclav R55–D2)
    • návaznost
      • (R55: Hulín – Přerov – Olomouc)
  • Břeclav/Brodské – hranice se Slovenskem
    • návaznost
      • slovenská dálnice D2: Bratislava – Maďarsko
Délka dálnice
  • 61 km v provozu
Nadmořská výška
  • max. 197 m n. m. v km 0
  • min. 157 m n. m. v km 59
Grafy
Mapy
Fotogalerie
Intenzita dopravy
  • max. 40,5 tis. aut./24 h (Brno – Chrlice, 2007)
  • střed 20,8 tis. aut./24 h (Blučina – Hustopeče, 2007)
  • min. 10,2 tis. aut./24 h (Břeclav – hranice se Slovenskem, 2007)
Kategorie
  • Brno – hranice se Slovenskem: D 26,5/120
Přílohy

Vývoj dálnice

Dálnice D2 byla stavěna jako propojení Brna a Bratislavy. Spolu s D1 byla v tehdejším Československu spojena dvě největší města – Praha a Bratislava. Jednotlivé úseky byly od Brna otevírány v letech 1978 a 1980 a v současné době vede dálnice z Brna na hranice se Slovenskem. Na trase dálnice D2 je plánována výstavba dálniční křižovatky Břeclav R55–D2.

Novinky z D2 – archiv informací ze stránky Novinky

Jednotlivé stavby

 

21

Brno-jih – Blučina: km 0,000 – 11,700 (11,700 km)

V říjnu 1974 byla zahájena výstavba první části dálnice D2 na českém území.

Stavba byla uvedena do provozu 4. 10. 1978.

Je postavena v kategorii D 26,5/120 a její součástí jsou dvě MÚK – Chrlice (km 3) a Blučina (km 11).

22

Blučina – Hustopeče: km 11,700 – 24,750 (13,050 km)

Výstavba probíhala od července 1975 a stavba byla rozdělena na dvě části:

  • km 11,700 – 22,600, délky 10,900 km, zprovozněna 4. 10. 1978
  • km 22,600 – 24,750, délky 2,150 km, zprovozněna v prosinci 1979

Je postavena v kategorii D 26,5/120 a její součástí je MÚK Hustopeče (km 25) a velká oboustranná odpočívka Velké Němčice.

23

Hustopeče – Břeclav: km 24,750 – 48,500 (23,750 km)

Výstavba započala v červnu 1976. Stavba byla zprovozněna 8. 11. 1980.

Je postavena v kategorii D 26,5/120 a její součástí jsou dvě MÚK – Podivín (km 41) a Břeclav (km 48) a velká oboustranná odpočívka Ladná.

24

Břeclav – hranice se Slovenskem: km 48,500 – 60,700 (12,200 km)

Výstavba započala v lednu 1977 a stavba byla zprovozněna 8. 11. 1980.

Zajímavým prvkem této stavby je estakáda o 23 polích přes řeku Moravu o celkové délce 878 m. Kromě řeky Moravy překračuje dálnice na samotném mostě o 3 polích a délce 169 m také státní hranici se Slovenskem.

Stavba je postavena v kategorii D 26,5/120.


zdroj :ceskedalnice.cz

mapa s popisem D2:

mapy.ceskedalnice.cz/schema/d2

(nezapomeňte se s této stránky vrátit na tu moji)

D2

/album/d2/km-5-2-smer-brno-jpg/ /album/d2/slovenska-d2-vede-v-trase-cesko-bratislava-madarsko-prvni-vyjezd-smer-brno-jpg/ /album/d2/vyjezd-3-u-brno-chrlice-pohled-smer-brno-jpg/

D2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D2