
Trasa s popisem |
Praha – Karlovy Vary – Cheb – Německo
|
---|---|
Délka rychlostní silnice |
|
Mapy | |
Fotogalerie | |
Video | |
Intenzita dopravy |
|
Kategorie |
|
Přílohy |
|
Vývoj rychlostní silnice
Z celé délky budoucí R6 jsou v provozu pouze tři kratší úseky. V letech 1985 a 1986 byly zprovozněny úseky Kamenné Žehrovice – Kačice a Kačice – Nové Strašecí, k nimž v roce 1994 přibyla stavba Velká Dobrá – Kamenné Žehrovice a v roce 2002 stavba Pavlov – Velká Dobrá. Celý úsek Pavlov – Nové Strašecí je dlouhý 21,9 km.
Dne 28. 11. 2006 byl zprovozněn v polovičním a 26. 10. 2007 v celém profilu 5,5 km dlouhý západní průtah Karlovými Vary, který navazuje na již v roce 1992 zprovozněný, avšak jako rychlostní silnice neoznačený, východní průtah městem.
Posledním úsekem, který je v rámci R6 již v provozu, je 7 km dlouhý obchvat města Chebu, který se stavěl v letech 1997 – 2000 a výrazně odlehčuje dopravě v Chebu. Od západního konce obchvatu až do Německa byla R6 mezi lety 1993 – 1997 postavena v polovičním profilu. Na východní konec obchvatu navazuje 4,5 km dlouhá stavba Kamenný Dvůr – křižovatka Y, zprovozněná 22. 11. 2003.
Novinky z R6 – archiv informací ze stránky Novinky
Jednotlivé stavby
Praha – Pavlov
Stavba spojila u Pavlova provizorně končící R6 s Pražským okruhem R1 na dálniční křižovatce v Praze-Řepích. Tento úsek bude vůbec nejzatíženější v trase rychlostní silnice R6. Stavba ovšem nebyla zahájena v roce 2003, jak bylo původně plánováno, protože její realizace nebyla finančně pokryta. Start výstavby v září 2004 nebyl opět dodržen, a to i přesto, že v této době byla stavba zcela připravena a bylo zajištěno i financování. Výstavba totiž byla blokována odvoláním jednoho z účastníků výběrového řízení. Tento spor skončil v lednu 2005 a stavba byla zahájena v červenci 2005. Koncem roku 2008 byla stavba uvedena do provozu, budou zde však po určitou dobu zavedena omezení provozu, související s dokončováním stavby. |
Pavlov – Velká Dobrá
Stavba byla rozdělena na dvě části:
|
Velká Dobrá – Kamenné Žehrovice
|
Kamenné Žehrovice – Kačice
|
Kačice – Nové Strašecí
|
Nové Strašecí – Řevničov
Součástí stavby je 5 mostů i doprovodná komunikace celkové délky 2,67 km. Na stavbu bylo vydáno kladné stanovisko MŽP. Byla zpracována dokumentace pro územní rozhodnutí. Bylo vydáno územní rozhodnutí. Na stavbu se zpracovává podrobný geotechnický průzkum a byla zpracována dokumentace pro stavební povolení. Náklady na stavbu jsou plánovány na 1,007 miliardy korun. |
Řevničov, obchvat
Součástí stavby je 7 mostů i doprovodná komunikace celkové délky 1,57 km. Na stavbu bylo vydáno kladné stanovisko MŽP. Byla zpracována dokumentace pro územní rozhodnutí. Bylo vydáno územní rozhodnutí. Na stavbu je zpracována dokumentace pro stavební povolení. Byla zahájena majetkoprávní příprava. Náklady na stavbu jsou plánovány na 898 milionů korun. |
Krupá, přeložka
Součástí stavby je 5 mostů i doprovodná komunikace celkové délky 1,56 km. Na stavbu bylo vydáno kladné stanovisko MŽP. Byla zpracována dokumentace pro územní rozhodnutí. Bylo vydáno územní rozhodnutí. Na stavbu je zpracována dokumentace pro stavební povolení. Byla zahájena majetkoprávní příprava. Náklady na stavbu jsou plánovány na 1,402 miliardy korun. |
Hořesedly, přeložka
Součástí stavby je 13 mostů i doprovodná komunikace. Na stavbu bylo vydáno kladné stanovisko MŽP. Byla zpracována dokumentace pro územní rozhodnutí. Náklady na stavbu jsou plánovány na 1,904 miliardy korun. |
Hořovičky, obchvat
Součástí stavby je 9 mostů i doprovodná komunikace. Na stavbu bylo vydáno kladné stanovisko MŽP. Byla zpracována dokumentace pro územní rozhodnutí. Náklady na stavbu jsou plánovány na 1,075 miliardy korun. |
Petrohrad (křižovatka s I/27) – Lubenec
Součástí stavby je 10 mostů i výstavba doprovodné komunikace v celkové délce 3,48 km. V říjnu 2002 bylo na stavbu vydáno kladné stanovisko MŽP. V září 2005 byla zpracována dokumentace pro územní rozhodnutí. V květnu 2008 bylo vydáno územní rozhodnutí, nyní se řeší odvolání. Náklady na stavbu jsou plánovány na 2,596 miliardy korun. |
Lubenec, obchvat
Součástí stavby je 10 mostů i výstavba doprovodné komunikace v celkové délce 1,46 km. V říjnu 2002 bylo na stavbu vydáno kladné stanovisko MŽP. V srpnu 2005 byla zpracována dokumentace pro územní rozhodnutí. Územní rozhodnutí nabylo právní moci 31. 8. 2007. V současné době jsou připravovány podklady pro výběrové řízení na zpracování dokumentace pro stavební povolení. Náklady na stavbu jsou plánovány na 1,730 miliardy korun. |
Lubenec – Bošov
Součástí stavby jsou 3 mosty. V říjnu 2002 bylo na stavbu vydáno kladné stanovisko MŽP. V červenci 2005 byla zpracována dokumentace pro územní rozhodnutí. V prosinci 2006 nabylo právní moci územní rozhodnutí. V listopadu 2007 byla dodána dokumentace pro stavební povolení. V únoru 2009 bylo vydáno stavební povolení, ale ještě nenabylo právní moci. Náklady na stavbu jsou plánovány na 1,056 miliardy korun. |
Bošov – Knínice
Součástí stavby je 6 mostů i doprovodná komunikace Na stavbu bylo vydáno kladné stanovisko MŽP a byla zpracována dokumentace pro územní rozhodnutí, v současné době probíhá zpracování podkladů pro územní řízení. Cena stavby je 2,282 miliardy korun. |
Knínice – Žalmanov
Součástí stavby je 9 mostů i doprovodná komunikace. Na stavbu bylo vydáno kladné stanovisko MŽP a byla zpracována dokumentace pro územní rozhodnutí, v současné době probíhá zpracování podkladů pro územní řízení. Cena stavby je 1,627 miliardy korun. |
Žalmanov – Olšová Vrata
Součástí stavby je 6 mostů, ekodukt i doprovodná komunikace. Na stavbu bylo vydáno kladné stanovisko MŽP a byla zpracována dokumentace pro územní rozhodnutí, v současné době probíhá zpracování podkladů pro územní řízení. Cena stavby je 2,059 miliardy korun. |
Olšová Vrata – Karlovy Vary
Součástí je 13 mostů, ekodukt i doprovodná komunikace. Na stavbu bylo vydáno kladné stanovisko MŽP, zpracován předběžný geotechnický průzkum a dokumentace pro územní rozhodnutí. Bylo vydáno územní rozhodnutí. Probíhá zpracování dokumentace pro stavební povolení. Cena stavby je 1,836 miliardy korun. |
Karlovy Vary, průtah, 1. etapa
Stavba řeší převedení dopravy východní a střední částí Karlových Varů. Součástí stavby je most přes Ohři délky 263 m. Úsek není označen jako rychlostní silnice. |
Karlovy Vary, západ, 2. stavba
Jedná se závěrečnou stavbu průtahu Karlovými Vary, jejíž součástí je 12 mostů, z nichž nejvýznamnější jsou dvě estakády délky 478 a 523 m a železniční most na trati Cheb – Chomutov. |
Jenišov – Nové Sedlo
Součástí stavby je 9 mostů. Stavba západně navazuje na již provozovaný průtah Karlovými Vary. Cena stavby je 1,578 miliardy korun. |
Nové Sedlo – Sokolov
Na stavbu bylo vydáno kladné stanovisko MŽP a územní rozhodnutí. Byla zpracována dokumentace pro stavební povolení. Součástí stavby je 9 mostů a odpočívka. Technicky nejsložitější je nahrazení stávající dvoupruhové mostovky z předpjatého betonu u 296 metrů dlouhého obloukového mostu přes řeku Ohři ocelovou čtyřpruhovou o šířce 17,45 m (kategorie R 17,5/80) se zachováním spodní stavby mostu. V současné době probíhají jednotlivá stavební řízení, část stavebních povolení byla vydána. Problém ve stavebním řízení Ministerstva dopravy – připojení čerpací stanice u Transmotelu. Náklady na výstavbu jsou plánovány na 2,358 miliardy korun. |
Sokolov – Tisová
Součástí stavby je 6 mostů i doprovodná komunikace v délce 3,15 km. Bylo vydáno kladné stanovisko MŽP a územní rozhodnutí. Byla zpracována dokumentace pro stavební povolení. V červnu 2008 bylo vydáno stavební povolení. Náklady na výstavbu jsou plánovány na 2,628 milardy korun |
Tisová – Kamenný Dvůr
Stavba, východně navazující na provozovaný úsek u Chebu, je charakteristická velkými mostními objekty (v celkovém počtu 8), o délce cca 2 000 m. Cena stavby je 2,418 miliardy korun. |
Kamenný Dvůr – křižovatka Y
|
Cheb, obchvat, 2. stavba
Stavba zahrnuje i 525 m dlouhé přemostění řeky Ohře a železniční trati. |
Cheb, obchvat, 1. stavba
Úsek není označen jako rychlostní silnice. |