|
Trasa s popisem |
Brno – Břeclav – Slovensko
|
|---|---|
| Délka dálnice |
|
| Nadmořská výška |
|
| Grafy | |
| Mapy | |
| Fotogalerie | |
| Intenzita dopravy |
|
| Kategorie |
|
| Přílohy |
Vývoj dálnice
Dálnice D2 byla stavěna jako propojení Brna a Bratislavy. Spolu s D1 byla v tehdejším Československu spojena dvě největší města – Praha a Bratislava. Jednotlivé úseky byly od Brna otevírány v letech 1978 a 1980 a v současné době vede dálnice z Brna na hranice se Slovenskem. Na trase dálnice D2 je plánována výstavba dálniční křižovatky Břeclav R55–D2.
Novinky z D2 – archiv informací ze stránky Novinky
Jednotlivé stavby
| 21 |
Brno-jih – Blučina: km 0,000 – 11,700 (11,700 km)V říjnu 1974 byla zahájena výstavba první části dálnice D2 na českém území. Stavba byla uvedena do provozu 4. 10. 1978. Je postavena v kategorii D 26,5/120 a její součástí jsou dvě MÚK – Chrlice (km 3) a Blučina (km 11). |
|---|---|
| 22 |
Blučina – Hustopeče: km 11,700 – 24,750 (13,050 km)Výstavba probíhala od července 1975 a stavba byla rozdělena na dvě části:
Je postavena v kategorii D 26,5/120 a její součástí je MÚK Hustopeče (km 25) a velká oboustranná odpočívka Velké Němčice. |
| 23 |
Hustopeče – Břeclav: km 24,750 – 48,500 (23,750 km)Výstavba započala v červnu 1976. Stavba byla zprovozněna 8. 11. 1980. Je postavena v kategorii D 26,5/120 a její součástí jsou dvě MÚK – Podivín (km 41) a Břeclav (km 48) a velká oboustranná odpočívka Ladná. |
| 24 |
Břeclav – hranice se Slovenskem: km 48,500 – 60,700 (12,200 km)Výstavba započala v lednu 1977 a stavba byla zprovozněna 8. 11. 1980. Zajímavým prvkem této stavby je estakáda o 23 polích přes řeku Moravu o celkové délce 878 m. Kromě řeky Moravy překračuje dálnice na samotném mostě o 3 polích a délce 169 m také státní hranici se Slovenskem. Stavba je postavena v kategorii D 26,5/120. |







