

Trasa s popisem |
Praha – Hradec Králové – Trutnov – Polsko
|
---|---|
Délka dálnice |
|
Nadmořská výška |
|
Grafy | |
Mapy | |
Fotogalerie | |
Video | |
Intenzita dopravy |
|
Kategorie |
|
Přílohy |
Základní informace
První plány dálnice D11 pocházejí z roku 1938, kdy se počítalo s napojením na plánovanou dálnici Vídeň – Wroclaw, celý projekt ovšem zničila 2. světová válka. Plány z roku 1963 počítaly s koncem D11 na křižovatce s dálnicí D35. V roce 1978 byla zahájena stavba v úseku Praha – Jirny (8,3 km) v šířce 34 m (počítá se s budoucím zkapacitněním na 2 × 3pruh). V roce 1984 byl otevřen první úsek po výjezd 18. D11 v roce 1985 vedla do Sadské (výjezd 25) a v roce 1990 byl otevřen úsek do Poděbrad (výjezd 42). V prosinci 2005 byl uveden do provozu úsek z Dobšic (výjezd 50) do Chýště (výjezd 68), ovšem bez přímé návaznosti na hotové úseky a pouze v polovičním profilu. V prosinci 2006 se dálnice D11 otevřela až po výjezd 84 před Hradcem Králové.
V současnosti čeká D11/R11 na dostavbu zbývajících 70 km na polské hranice. U provizorního konce D11 u Hradce Králové bude vybudována dálniční křižovatka Sedlice R35–D11 (R35 směr Olomouc). Kolem Hradce Králové povede D11 společně s R35 až k druhé dálniční křižovatce R35–D11, zde se R35 odpojí směrem na Liberec. Trasa dál povede přes Jaroměř a Trutnov na polské hranice (od Jaroměře už jen jako rychlostní silnice R11), kde se napojí na plánovanou polskou dálnici A3 (či rychlostní silnici S3).
Novinky z D11 – archiv informací ze stránky Novinky
Jednotlivé stavby
1101 |
Praha – Jirny: km 0,000 – 8,320 (8,320 km)Zahájením stavby této části byla v září 1978 zahájena výstavba dálnice D11. Dálnice začíná na MÚK Praha-Horní Počernice s Pražským okruhem R1. Stavba byla uvedena do provozu 12. 10. 1984 spolu s částí navazující stavby 1102. Je postavena v kategorii D 34/120 (jedná se však pouze o čtyřpruhovou dálnici s rezevou na 2 × 3 pruhy) a její součástí je MÚK Jirny (km 8) a velká oboustranná odpočívka Horní Počernice. |
---|---|
1102 |
Jirny – Třebestovice: km 8,320 – 26,700 (18,380 km)Výstavba tohoto úseku byla zahájena v březnu 1980 a stavba byla rozdělena do dvou částí:
Je postavena v kategorii D 26,5/120 a její součástí jsou dvě MÚK – Bříství (km 18) a Sadská (km 25). |
1103 |
Třebestovice – Libice nad Cidlinou: km 26,700 – 42,000 (15,300 km)Výstavba tohoto úseku byla zahájena v dubnu 1985 a zprovozněna 2. listopadu 1990. Stavba zahrnuje také 253 m dlouhý zavěšený most přes Labe o třech polích z předpjatého betonu, nosník je v ose mostu zavěšen na dvou pylonech výšky 28 m, závěsy mají poloharfovité uspořádání. Stavba je postavena v kategorii D 26,5/120 a její součástí jsou tři MÚK – Poděbrady-západ (km 35), Poděbrady-jih (km 39) a Poděbrady-východ (km 42), velká oboustranná odpočívka Vrbová Lhota a SSÚD Poříčany. |
1104-1 |
Libice nad Cidlinou – Dobšice: km 42,0 – 51,7 (9,7 km)Výstavba tohoto úseku byla zahájena v lednu 2004. Úsek byl zprovozněn 19. prosince 2006, úsek od MÚK Dobšice v km 50,0 – 51,7 byl v polovičním profilu uveden do provozu již 20. prosince 2005. Stavba je postavena v kategorii D 27,5/120 a její součástí MÚK Žehuň (km 50). |
1104-2 |
Dobšice – Chýšť: km 51,7 – 68,0 (16,3 km)Výstavba tohoto úseku byla zahájena v srpnu 2004. Úsek byl zprovozněn 20. prosince 2006, v polovičním profilu již 20. prosince 2005. Úsek obsahuje tři velké mosty. Most Žiželice překračuje inundační údolí řek Mlýnská Cidlina a Cidlina v délce 534,4 m (stavba 1104-2D). Mosty Olešnice a Rakousy překračují opět inundační údolí řek Cidlina a Mlýnská Cidlina délky 240,0 m a 248,9 m (stavba 1104-2E). Stavba je postavena v kategorii D 27,5/120 a její součástí jsou dvě MÚK – Chlumec nad Cidlinou-západ (km 62) a Chlumec nad Cidlinou-východ (km 68). Přibližně kilometr před MÚK Chlumec nad Cidlinou-západ opouští D11 Středočeský kraj a vstupuje do kraje Královehradeckého. |
1105-1 |
Chýšť – Osičky: km 68,0 – 78,9 (10,9 km)Výstavba tohoto úseku byla zahájena v červnu 2004. Úsek byl zprovozněn 20. prosince 2006. Stavba je postavena v kategorii D 27,5/120 a její součástí je MÚK Dobřenice (km 76) a SSÚD Pravy. Několik stovek metrů za MÚK Chlumec nad Cidlinou-východ opouští trasa D11 Královehradecký kraj a vstupuje do kraje Pardubického, aby se na přibližně dva kilometry v okolí MÚK Dobřenice vrátila opět do kraje Královehradeckého. Zbytek stavby pak leží v kraji Pardubickém. |
1105-2 |
Osičky – Hradec Králové: km 78,9 – 90,7 (11,8 km)Výstavba tohoto úseku byla v lednu 2005 započata pouze v km 78,9 až km 86,1. Navazující úsek od km 86,1 do km 90,7 není vykoupen a výstavba započne až po vyřešení všech majetkoprávních sporů. Tato problematika úseku těsně před Hradcem Králové je i mediálně známá a těžko odhadovat, kdy se zde dálnice dostaví. Po km 84 byla dálnice zprovozněna 20. prosince 2006 provizorním sjezdem u obce Sedlice v místě budoucí dálniční křižovatky s R35 na Olomouc. Dne 15. prosince 2008 přibyl na D11 ještě 2,7 km dlouhý úsek v polovičním profilu od Sedlic k provizornímu sjezdu u obce Prasačka. Tím se vyřešil průjezd tranzitu obcí Libišany. Stavba je postavena v kategorii D 27,5/120, součástí úseku je dálniční křižovatka D11–R35 Sedlice, MÚK Kukleny u Hradce Králové a oboustranná odpočívka Osice. Několik stovek metrů za MÚK Sedlice opouští trasa D11 Královehradecký kraj a až k provizornímu sjezdu u Praskačky leží na území Pardubického kraje. |
1106 |
Hradec Králové – Smiřice: km 90,7 – 105,9 (15,2 km)Jedná se o novostavbu v kategorii D 27,5 s 18 mostními objekty z toho jsou projektovány dva velké mosty přes údolí Trotiny a Jordánu. Na začátku úseku stavba navazuje na připravovanou stavbu 1105-2 Osičky – Hradec Králové za MÚK Kukleny. Z hlediska výstavby a postupného uvádění do provozu je stavba 1106 rozdělena na dvě etapy. První etapa (v délce 7,6 km) je v km 98,4 provizorně napojena na silnici I/33 a druhá etapa (v délce 7,6 km) je za obcí Smiřice provizorně napojena na stávající silnici I/33 do doby dokončení dálniční stavby 1107 Smiřice – Jaroměř. Součástí stavby je služební sjezd v km 92,035, 9 dálničních mostů, 9 nadjezdů, 2 MÚK, přeložky silnic a místních komunikací a řada přeložek inženýrských sítí. Je vydáno pravomocné územní rozhodnutí. Stavba byla rozdělena na dvě etapy (od křižovatky Kukleny ke křižovatce Plotiště). Byla dokončena dokumentace pro stavební povolení (DSP) a na jejím základě se zajišťují podklady pro stavební řízení u 1. etapy. Postupně probíhá majetkoprávní vypořádání s vlastníky pozemků, které je limitováno finančními prostředky. Předpokládané zahájení výstavby je rok 2009, zprovoznění rok 2011. Termín ovšem platí pro stavbu 1106/I tedy po křižovatku s I/35, zprovoznění stavby 1106/II je závislé na zprovoznění stavby 1107 a navazující přeložky silnice I/33. |
1107 |
Smiřice – Jaroměř: km 105,9 – 113,3 (7,4 km)Stavba v kategorii D 27,5/120 navazuje na připravovanou dálniční stavbu 1106 Hradec Králové – Smiřice. Konec úseku je za mimoúrovňovou křižovatkou Jaroměř-sever, ve které se z dálnice odpojuje přeložka silnice I/33 Jaroměř – Česká Skalice. Do dálniční stavby je zahrnut nezbytně nutný úsek do místa napojení na stávající silnici I/37. Součástí dálniční stavby je několik malých a jeden velký mostní objekt přes Dolecký a Jezbinský potok. Navazující stavbou je plánovaná kapacitní rychlostní komunikace R11 Jaroměř – Trutnov. Územní rozhodnutí bylo získáno v lednu 2006. Pokračuje zajišťování podkladů pro stavební povolení a majetkoprávní příprava, vše v závislosti na finančních prostředcích. Plánované období výstavby jsou roky 2010-13. |
1108 |
Jaroměř – Trutnov: km 113,3 – 133,8 (20,5 km)Na začátku úseku v km 113,370 stavba navazuje na připravovanou dálniční stavbu 1107 Smiřice – Jaroměř. Konec úseku je v km 133,870. Navazující stavbou je plánovaná kapacitní rychlostní komunikace R11 Trutnov – hranice s Polskem. Jedná se o novostavbu v kategorii R 27,5/120 v délce 20,5 km, obsahující šest velkých a několik malých mostních objektů, nezbytné odvodnění i přeložky inženýrských sítí. Součástí stavby bude jedna velká oboustranná odpočívka a SSÚD Hajnice v km 128. V 12/2004 byl schválen návrh ÚP VÚC Trutnovsko-Náchodsko se západní variantou R11. Další příprava je v současnosti pozastavena, pokračování závisí na výši finančních prostředků, které budou pro tuto stavbu poskytnuty. |
1109 |
Trutnov – hranice s Polskem: km 133,8 – 153,9 (21,1 km)Stavba je plánována jako rychlostní silnice parametru R 26,5/100, navazující v km 138,870 na stavbu 1108 Jaroměř – Trutnov. Na trase je navrženo 30 mostů, z toho 10 velkých nad 100 m a 2 tunely. Ty jsou navrženy jako dvoutubusové v jednom směru a předpokládá se výstavba dvou oddělených tubusů ve vzdálenosti 21 m. Proběhla jednání v Polsku na úrovni ministerstva dopravy o propojení D11 (resp. R11) a polské A3 ši S3 v prostoru Královec-Lubawka. V roce 2002 a znovu v roce 2005 bylo při jednáních potvrzeno propojení dvou čtyřpruhových komunikací. Současně byla dohodnuta příprava mezinárodní dohody o propojení obou komunikací. V 12/2004 byl schválen návrh ÚP VÚC Trutnovsko-Náchodsko. Na stavbu je zpracována technická studie a rozpracována dokumentace EIA. Další příprava je v současnosti pozastavena, pokračování závisí na výši finančních prostředků, které budou pro tuto stavbu poskytnuty. |
V úseku Libice n. C. – Hradec Králové bude použito jak betonové, tak živičné vozovky, v úseku od Hradce Králové k hranici s Polskem pak jen živičné.
Na celém novém 112 km dlouhém úseku bude celkem 16 mimoúrovňových křižovatek, 86 dálničních mostů, 36 nadjezdů nad dálnicí a 2 tunely a 2 ekodukty (zelené mosty). Seznam významných objektů viz níže.
Staničení [km] | Název stavby | délka [m] |
---|---|---|
43,489 | Most přes trať ČD (B 205) | 54,3 |
45,158 | Most přes trať ČD (B 208) | 93,4 |
59,484 | Most Žiželice | 534,4 |
62,107 | Most Olešnice | 240,0 |
63,104 | Most Rakousy | 284,9 |
D11 | Zelený most u vrchu Soudný | |
D11 | Most Trotina | 406,0 |
D11 | Most Jordán | 202,0 |
D11 | Estakáda přes Dolecký a Jezbinský potok | 306,8 |
R11 | Most přes Labe | 750,0 |
R11 | Most přes údolí | 240,0 |
R11 | Most přes údolí | 280,0 |
R11 | Most přes údolí | 200,0 |
R11 | Most přes údolí Lesního potoka | 392,0 |
R11 | Most přes údolí Ličné | 460,0 |
R11 | Most přes údolí | 342,0 |
R11 | Most přes Poříčí | 688,0 |
R11 | Most přes biokoridor, silnici a polní cestu | 342,0 |
R11 | Tunel Zlatá Olešnice | 380,0 |
R11 | Tunel Poříčí | 545,0 |