D11
Soubor:D11 Highway (Czech Republic).svg
 
Trasa s popisem

Praha – Hradec Králové – Trutnov – Polsko

  • Praha – dálniční křižovatka Praha-Horní Počernice R1–D11
    • návaznost
      • R1: Pražský okruh
      • D1: Brno – Vyškov – (Hulín – Přerov – Lipník n. B.) – Bělotín – (Ostrava – Polsko)
      • (D3: Tábor – České Budějovice – Rakousko)
      • R4: Příbram – (Nová Hospoda I/20)
      • D5: Plzeň – Německo
      • R6: (Karlovy Vary) – Cheb – (Německo)
      • R7: Slaný – (Chomutov)
      • D8: Lovosice – (Ústí n. L. – Německo)
      • R10: Mladá Boleslav – Turnov
  • Sedlice – provizorní konec dálnice u Hradce Králové
    • přerušení (70 km do Polska)
    • návaznost
      • (R35: Moravská Třebová) – Mohelnice – Olomouc – Lipník n. B.
  • (Hradec Králové – dálniční křižovatka R35–D11)
    • návaznost
      • (R35): Turnov – Liberec
  • (Královec/Lubawka – hranice s Polskem)
    • návaznost
      • polská dálnice (A3/S3: Štětín/Szczecin)
Délka dálnice
  • 154 km (84 km v provozu, 70 km v přípravě)
Nadmořská výška
  • max. 541 m n. m. v km 152
  • min. 192 m n. m. v km 16
Grafy
Mapy
Fotogalerie
Video
Intenzita dopravy
  • max. 38,7 tis. aut./24 h (Praha – Jirny, 2007)
  • střed 20,3 tis. aut./24 h (Poděbrady-východ – Dobšice, 2007)
  • min. 10,9 tis. aut./24 h u (Dobřenice – Sedlice, 2007)
Kategorie
  • Praha – Jirny: D 34/120 (plánované zkapacitnění na 2 × 3 pruhy)
  • Jirny – Libice nad Cidlinou: D 26,5/120
  • Libice nad Cidlinou – Jaroměř: D 27,5/120
  • Jaroměř – Trutnov: R 27,5/120
  • Trutnov – hranice s Polskem: R 26,5/100
Přílohy

Základní informace

První plány dálnice D11 pocházejí z roku 1938, kdy se počítalo s napojením na plánovanou dálnici Vídeň – Wroclaw, celý projekt ovšem zničila 2. světová válka. Plány z roku 1963 počítaly s koncem D11 na křižovatce s dálnicí D35. V roce 1978 byla zahájena stavba v úseku Praha – Jirny (8,3 km) v šířce 34 m (počítá se s budoucím zkapacitněním na 2 × 3pruh). V roce 1984 byl otevřen první úsek po výjezd 18. D11 v roce 1985 vedla do Sadské (výjezd 25) a v roce 1990 byl otevřen úsek do Poděbrad (výjezd 42). V prosinci 2005 byl uveden do provozu úsek z Dobšic (výjezd 50) do Chýště (výjezd 68), ovšem bez přímé návaznosti na hotové úseky a pouze v polovičním profilu. V prosinci 2006 se dálnice D11 otevřela až po výjezd 84 před Hradcem Králové.

V současnosti čeká D11/R11 na dostavbu zbývajících 70 km na polské hranice. U provizorního konce D11 u Hradce Králové bude vybudována dálniční křižovatka Sedlice R35–D11 (R35 směr Olomouc). Kolem Hradce Králové povede D11 společně s R35 až k druhé dálniční křižovatce R35–D11, zde se R35 odpojí směrem na Liberec. Trasa dál povede přes Jaroměř a Trutnov na polské hranice (od Jaroměře už jen jako rychlostní silnice R11), kde se napojí na plánovanou polskou dálnici A3 (či rychlostní silnici S3).

Novinky z D11 – archiv informací ze stránky Novinky

Jednotlivé stavby

1101

Praha – Jirny: km 0,000 – 8,320 (8,320 km)

Zahájením stavby této části byla v září 1978 zahájena výstavba dálnice D11. Dálnice začíná na MÚK Praha-Horní Počernice s Pražským okruhem R1.

Stavba byla uvedena do provozu 12. 10. 1984 spolu s částí navazující stavby 1102.

Je postavena v kategorii D 34/120 (jedná se však pouze o čtyřpruhovou dálnici s rezevou na 2 × 3 pruhy) a její součástí je MÚK Jirny (km 8) a velká oboustranná odpočívka Horní Počernice.

1102

Jirny – Třebestovice: km 8,320 – 26,700 (18,380 km)

Výstavba tohoto úseku byla zahájena v březnu 1980 a stavba byla rozdělena do dvou částí:

  • Jirny – Bříství, délky 10,180 km, zprovozněna 12. 10. 1984
  • Bříství – Třebestovice, délky 8,200 km, zprovozněna 19. 10. 1985

Je postavena v kategorii D 26,5/120 a její součástí jsou dvě MÚK – Bříství (km 18) a Sadská (km 25).

1103

Třebestovice – Libice nad Cidlinou: km 26,700 – 42,000 (15,300 km)

Výstavba tohoto úseku byla zahájena v dubnu 1985 a zprovozněna 2. listopadu 1990.

Stavba zahrnuje také 253 m dlouhý zavěšený most přes Labe o třech polích z předpjatého betonu, nosník je v ose mostu zavěšen na dvou pylonech výšky 28 m, závěsy mají poloharfovité uspořádání.

Stavba je postavena v kategorii D 26,5/120 a její součástí jsou tři MÚK – Poděbrady-západ (km 35), Poděbrady-jih (km 39) a Poděbrady-východ (km 42), velká oboustranná odpočívka Vrbová Lhota a SSÚD Poříčany.

1104-1

Libice nad Cidlinou – Dobšice: km 42,0 – 51,7 (9,7 km)

Výstavba tohoto úseku byla zahájena v lednu 2004. Úsek byl zprovozněn 19. prosince 2006, úsek od MÚK Dobšice v km 50,0 – 51,7 byl v polovičním profilu uveden do provozu již 20. prosince 2005.

Stavba je postavena v kategorii D 27,5/120 a její součástí MÚK Žehuň (km 50).

1104-2

Dobšice – Chýšť: km 51,7 – 68,0 (16,3 km)

Výstavba tohoto úseku byla zahájena v srpnu 2004. Úsek byl zprovozněn 20. prosince 2006, v polovičním profilu již 20. prosince 2005.

Úsek obsahuje tři velké mosty. Most Žiželice překračuje inundační údolí řek Mlýnská Cidlina a Cidlina v délce 534,4 m (stavba 1104-2D). Mosty Olešnice a Rakousy překračují opět inundační údolí řek Cidlina a Mlýnská Cidlina délky 240,0 m a 248,9 m (stavba 1104-2E).

Stavba je postavena v kategorii D 27,5/120 a její součástí jsou dvě MÚK – Chlumec nad Cidlinou-západ (km 62) a Chlumec nad Cidlinou-východ (km 68). Přibližně kilometr před MÚK Chlumec nad Cidlinou-západ opouští D11 Středočeský kraj a vstupuje do kraje Královehradeckého.

1105-1

Chýšť – Osičky: km 68,0 – 78,9 (10,9 km)

Výstavba tohoto úseku byla zahájena v červnu 2004.

Úsek byl zprovozněn 20. prosince 2006.

Stavba je postavena v kategorii D 27,5/120 a její součástí je MÚK Dobřenice (km 76) a SSÚD Pravy. Několik stovek metrů za MÚK Chlumec nad Cidlinou-východ opouští trasa D11 Královehradecký kraj a vstupuje do kraje Pardubického, aby se na přibližně dva kilometry v okolí MÚK Dobřenice vrátila opět do kraje Královehradeckého. Zbytek stavby pak leží v kraji Pardubickém.

1105-2

Osičky – Hradec Králové: km 78,9 – 90,7 (11,8 km)

Výstavba tohoto úseku byla v lednu 2005 započata pouze v km 78,9 až km 86,1. Navazující úsek od km 86,1 do km 90,7 není vykoupen a výstavba započne až po vyřešení všech majetkoprávních sporů. Tato problematika úseku těsně před Hradcem Králové je i mediálně známá a těžko odhadovat, kdy se zde dálnice dostaví. Po km 84 byla dálnice zprovozněna 20. prosince 2006 provizorním sjezdem u obce Sedlice v místě budoucí dálniční křižovatky s R35 na Olomouc. Dne 15. prosince 2008 přibyl na D11 ještě 2,7 km dlouhý úsek v polovičním profilu od Sedlic k provizornímu sjezdu u obce Prasačka. Tím se vyřešil průjezd tranzitu obcí Libišany.

Stavba je postavena v kategorii D 27,5/120, součástí úseku je dálniční křižovatka D11–R35 Sedlice, MÚK Kukleny u Hradce Králové a oboustranná odpočívka Osice. Několik stovek metrů za MÚK Sedlice opouští trasa D11 Královehradecký kraj a až k provizornímu sjezdu u Praskačky leží na území Pardubického kraje.

1106

Hradec Králové – Smiřice: km 90,7 – 105,9 (15,2 km)

Jedná se o novostavbu v kategorii D 27,5 s 18 mostními objekty z toho jsou projektovány dva velké mosty přes údolí Trotiny a Jordánu. Na začátku úseku stavba navazuje na připravovanou stavbu 1105-2 Osičky – Hradec Králové za MÚK Kukleny. Z hlediska výstavby a postupného uvádění do provozu je stavba 1106 rozdělena na dvě etapy. První etapa (v délce 7,6 km) je v km 98,4 provizorně napojena na silnici I/33 a druhá etapa (v délce 7,6 km) je za obcí Smiřice provizorně napojena na stávající silnici I/33 do doby dokončení dálniční stavby 1107 Smiřice – Jaroměř.

Součástí stavby je služební sjezd v km 92,035, 9 dálničních mostů, 9 nadjezdů, 2 MÚK, přeložky silnic a místních komunikací a řada přeložek inženýrských sítí.

Je vydáno pravomocné územní rozhodnutí. Stavba byla rozdělena na dvě etapy (od křižovatky Kukleny ke křižovatce Plotiště). Byla dokončena dokumentace pro stavební povolení (DSP) a na jejím základě se zajišťují podklady pro stavební řízení u 1. etapy. Postupně probíhá majetkoprávní vypořádání s vlastníky pozemků, které je limitováno finančními prostředky.

Předpokládané zahájení výstavby je rok 2009, zprovoznění rok 2011. Termín ovšem platí pro stavbu 1106/I tedy po křižovatku s I/35, zprovoznění stavby 1106/II je závislé na zprovoznění stavby 1107 a navazující přeložky silnice I/33.

1107

Smiřice – Jaroměř: km 105,9 – 113,3 (7,4 km)

Stavba v kategorii D 27,5/120 navazuje na připravovanou dálniční stavbu 1106 Hradec Králové – Smiřice. Konec úseku je za mimoúrovňovou křižovatkou Jaroměř-sever, ve které se z dálnice odpojuje přeložka silnice I/33 Jaroměř – Česká Skalice. Do dálniční stavby je zahrnut nezbytně nutný úsek do místa napojení na stávající silnici I/37. Součástí dálniční stavby je několik malých a jeden velký mostní objekt přes Dolecký a Jezbinský potok. Navazující stavbou je plánovaná kapacitní rychlostní komunikace R11 Jaroměř – Trutnov.

Územní rozhodnutí bylo získáno v lednu 2006. Pokračuje zajišťování podkladů pro stavební povolení a majetkoprávní příprava, vše v závislosti na finančních prostředcích. Plánované období výstavby jsou roky 2010-13.

1108

Jaroměř – Trutnov: km 113,3 – 133,8 (20,5 km)

Na začátku úseku v km 113,370 stavba navazuje na připravovanou dálniční stavbu 1107 Smiřice – Jaroměř. Konec úseku je v km 133,870. Navazující stavbou je plánovaná kapacitní rychlostní komunikace R11 Trutnov – hranice s Polskem.

Jedná se o novostavbu v kategorii R 27,5/120 v délce 20,5 km, obsahující šest velkých a několik malých mostních objektů, nezbytné odvodnění i přeložky inženýrských sítí. Součástí stavby bude jedna velká oboustranná odpočívka a SSÚD Hajnice v km 128.

V 12/2004 byl schválen návrh ÚP VÚC Trutnovsko-Náchodsko se západní variantou R11. Další příprava je v současnosti pozastavena, pokračování závisí na výši finančních prostředků, které budou pro tuto stavbu poskytnuty.

1109

Trutnov – hranice s Polskem: km 133,8 – 153,9 (21,1 km)

Stavba je plánována jako rychlostní silnice parametru R 26,5/100, navazující v km 138,870 na stavbu 1108 Jaroměř – Trutnov.

Na trase je navrženo 30 mostů, z toho 10 velkých nad 100 m a 2 tunely. Ty jsou navrženy jako dvoutubusové v jednom směru a předpokládá se výstavba dvou oddělených tubusů ve vzdálenosti 21 m.

Proběhla jednání v Polsku na úrovni ministerstva dopravy o propojení D11 (resp. R11) a polské A3 ši S3 v prostoru Královec-Lubawka. V roce 2002 a znovu v roce 2005 bylo při jednáních potvrzeno propojení dvou čtyřpruhových komunikací. Současně byla dohodnuta příprava mezinárodní dohody o propojení obou komunikací.

V 12/2004 byl schválen návrh ÚP VÚC Trutnovsko-Náchodsko. Na stavbu je zpracována technická studie a rozpracována dokumentace EIA. Další příprava je v současnosti pozastavena, pokračování závisí na výši finančních prostředků, které budou pro tuto stavbu poskytnuty.

V úseku Libice n. C. – Hradec Králové bude použito jak betonové, tak živičné vozovky, v úseku od Hradce Králové k hranici s Polskem pak jen živičné.

Na celém novém 112 km dlouhém úseku bude celkem 16 mimoúrovňových křižovatek, 86 dálničních mostů, 36 nadjezdů nad dálnicí a 2 tunely a 2 ekodukty (zelené mosty). Seznam významných objektů viz níže.

Staničení [km] Název stavby délka [m]
43,489 Most přes trať ČD (B 205) 54,3
45,158 Most přes trať ČD (B 208) 93,4
59,484 Most Žiželice 534,4
62,107 Most Olešnice 240,0
63,104 Most Rakousy 284,9
D11 Zelený most u vrchu Soudný  
D11 Most Trotina 406,0
D11 Most Jordán 202,0
D11 Estakáda přes Dolecký a Jezbinský potok 306,8
R11 Most přes Labe 750,0
R11 Most přes údolí 240,0
R11 Most přes údolí 280,0
R11 Most přes údolí 200,0
R11 Most přes údolí Lesního potoka 392,0
R11 Most přes údolí Ličné 460,0
R11 Most přes údolí 342,0
R11 Most přes Poříčí 688,0
R11 Most přes biokoridor, silnici a polní cestu 342,0
R11 Tunel Zlatá Olešnice 380,0
R11 Tunel Poříčí 545,0

 

DÁLNICE D11 - FOTKY

/album/dalnice-d11-fotky/d11-km-31-9-jpg/ /album/dalnice-d11-fotky/d11-km-41-3-jpg/ /album/dalnice-d11-fotky/d11-km-52-7-jpg/ /album/dalnice-d11-fotky/d11-km-76-6-jpg/

 

D11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D11